آموزشگاه اختصاصی مدیریت کسب و کار مدیران برتر

ما در این وبلاگ قصد داریم بهترین مقالات در زمینه مدیریت کسب و کار را برای شما منتشر کنیم. همراه ما باشید

آموزشگاه اختصاصی مدیریت کسب و کار مدیران برتر

ما در این وبلاگ قصد داریم بهترین مقالات در زمینه مدیریت کسب و کار را برای شما منتشر کنیم. همراه ما باشید

آموزشگاه مدیریت، روش های مدیریت کسب و کار ، مدیریت کسب و کار، ام بی ای کسب و کار ، تفکر سیستمی در سازمان ، چطور کسب و کارمان را مدیریت کنیم؟ دکترای مدیریت کسب و کار چیست؟

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سرپرست فروش وظیفه دارد میان فرامین و مسئولیت های مدیر فروش و راندمان نیروی فروش یک توازن ایجاد کند و به شکل مستقیم بر راندمان نیرو های فروش رسیدگی و نظارت داشته باشند. به موجب توسعه وظایف مدیر فروش سعی داریم تا اطلاعات کامل و جامعی را ارائه دهیم.

 

وظایف اصلی سرپرست فروش

یکی از تکنیک های کلیدی سرپرست فروش، مهارت رهبری است. مهارت رهبری شامل بر دوش گرفتن وظایف دیگران، تعلیم، توانمند سازی، استخدام، ترغیب و اخراج می شود.

سرپرست فروش ملزم است تا با مشارکت مدیر فروش به مقصد های فروش دسترسی پیدا کند. این فرایند نیازمند اعمال و تصحیح راهبرد های فروش، رهنمون و انگیزه بخشی به تیم فروش است.

یکی دیگر از مهم ترین وطایف سرپرست فروش، مهارت های ارتباطی است. اگر فرد مسئول فروش در مهارت های ارتباطی ضعیف عمل کند، بی شک احتمال موفقیت کاهش پیدا می کند. 

مهارت های ارتباطی در جهت های مختلفی نظیر مسئولان فروش، ارتباط با کاربران، نمایندگان  و طرف های سوم فروش مؤثر واقع است.

همچنین علم فنی در راستای برخورداری از اطلاعات جامع از حیطه کاری یک امر الزامی به شمار می رود. فعالیت یک سرپرست فروش متشکل از حضور در رویداد ها، مطالعه موضوعات مرتبط، گروه سازی و ملحق شدن به گروه های کاری وابسته است.  

مسئولان فروش موظف هستند شرایط موجود را دنبال کنند. این قبیل مسئولان تخفیف های عرضه شده به کاربران خاص، داد و ستد ها، تحولات نرخ، تبلیغات و ... را مد نظر قرار می دهند.

 

مدیر فروش موفق کدام مقاصد را دنبال می کند؟

به طور کلی مسئولیت یک مدیر فروش موفق به دستیابی مقاصد مشخص شده فروش محدود نمی شود. بلکه به مثابه ی هر کسب و کار دیگر وظایف رئیس فروش تحت تاثیر فاکتور هایی نظیر نوع کالا ها، ابعاد موسسه، راهبرد های تجاری و متخصصان فروش ملزم به مدیریت قرار دارد.

  • هم جهت سازی مقاصد فروش با راهبرد جامع موسسه
  • انتخاب تارگت های فروش خاص و از قبل برنامه ریزی شده
  • انتخاب مقاصد فروش اکیپی و انفرادی جاه طلبانه در حین حال عاقلانه
  • ترجیح دادن فرآیند تعلیم تیم فروش و بالا بردن معلومات خود در حیطه فروش
  • بکارگیری از فناوری های به روز و نوین
  • پیگیری روال پیشرفت و نمایش بازخورد های مرتبط

واقع شدن در موقعیت مدیر فروش معمولا نیازمند کارکرد مطلوب و کاردانی بالا می باشد. در این صورت مشاغل در استخدام مدیر بایستی وقت زیادی را صرف کنند.

 

نقش و وظایف مدیر فروش موفق

  • کاربران اصلی خود را پیدا می کند و به ارتباط کاری با آنها می پردازند
  • بر تیم بزرگی از مسئولان فروش که اغلب حاوی یک ناحیه جغرافیایی وسیع می باشد رسیدگی و ریاست داشته باشد
  • بازار های تازه ایجاد شده و گرانبها را تشخیص دهد
  • آینده فروش را به صورت درست و صحیح پیش بینی می کند و دستور کار فروش را هماهنگ با تحولات پیاپی بازار تدارک مد نظر قرار می دهد.
  • در رویداد های عمده صنعت نظیر همایش ها و نمایشگاه های تجاری بایستی نقش نماینده تجاری را داشته باشد
  • سود موسسه را به بیشترین حد ممکن برساند
  • از دیگر وظایف مدیر فروش موفق می توان به این مورد اشاره کرد که رکورد باز را پیش گویی و پیشگیری کند
  • جهت حفظ و تداوم خلاقیت و رقابت در موسسه بایستی راهبرد های فروش را تمهید و تدارک نماید

 

عمده ترین مهارت های سرپرست فروش موفق

یک سرپرست فروش بایستی از مهارت های رهبری و ارتباطی خیلی خوبی برخوردار باشد. در این بخش می خواهیم به انواع مهارت های آن بپردازیم که عبارتند از:

 

علم مسئول فروش درخصوص موسسه

مسئول فروش بایستی با دورنمای موسسه و مزایای رقابتی موسسه آشنا باشد. یک مسئول بایستی با همه پروسه ها و امور سازمان آشنا باشد. من جمله معلوماتی که یک مسئول فروش بایستی در خصوص بنیاد یا موسسه داشته باشد در چارچوب جواب به سوالات زیر می باشد:

  • امروزه چه اموری به وسیله سازمان صورت گرفته و چه کالاهایی ساخته می شود؟
  • موقعیت کنونی بنیاد در قیاس با رقبا در بازار به چه شکل است؟
  • بنیاد حاوی چه نقاط قوت یا ضعف است؟
  • خدمت رسانی به چه کاربرانی به وسیله شرکت انجام می شود؟
  • موسسه چه مسئولیت ها و دورنماهایی دارد؟

 

علم مسئول فروش در خصوص صنعت

یک سرپرست فروش موفق بایستی آگاه باشد که امروزه بنیاد در دسته بندی کدام صنایع قرار می گیرد و امروزه بزرگترین رقیبان صنایع بنیاد چه موسسات و یا چه اشخاصی هستند، رقیبات هم رده موسسه به چه روشی به موقعیت کنونی خود رسیده اند و بنیاد چگونه می تواند موضوعاتی را رقیب های خود بیاموزد و موقعیت آنها را بدست آورد. صنایع غذایی، شیمیایی و… من جمله دسته بندی هایی هستند که جهت دسته بندی  صنایع بکار برده می شوند.

 

دانش مسئول فروش در خصوص محصول

سرپرست فروش موفق بایستی آگاه باشد که کالای موسسه با بکارگیری از چه متریال هایی ساخته شده و در قیاس با کالاهای رقبا در بازار من جمله معلوماتی می باشد که مسئول فروش در راضی نگه داشتن کاربران یاری می رساند.

شیوه قیمت گذاری، متریال تولید، پروسه تولید، نقاط قوت، گونه بسته بندی ، ویژگی هایی من جمله مزه کالا من جمله معلومات مدنظری هستند که بایستی مسئول فروش از آنها بهره مند باشد.

 

علم مسئول فروش در خصوص خدمات محصول

خدماتی که موسسه با کالا عرضه می‌نماید، شامل ضمانت کالا، تخفیف، قرعه کشی، شیوه عودت کالا به وسیله کاربر، زمان رسیدن کالا به دست کاربر بعد از سفارش، خدماتی که به کاربران ناخشنود کالا عرضه می شود و… من جمله معلوماتی هستند که  یک مسئول فروش بایستی در خصوص خدمات کالا بداند.

 

دانش مسئول فروش در خصوص مشتری

مسئول فروش با بکارگیری از بستر های دیجیتال و  بکارگیری از تکنولوژی روز دنیا می تواند خصوصیات رفتاری کاربران را تشخیص و مطلوب ترین زمان جهت سفارش گیری را باز شناسایی کند. افزون بر این با شناخت خصوصیات مشتری احتمال پیشنهاد خرید های زیادتر کاربر هن مهیا می گردد.

 

دانش مسئول فروش در خصوص فناوری ساخت کالا

یک سرپرست فروش بایستی علم کافی در خصوص فن آوری ساخت کالای موسسه را داشته باشد. آشنایی با فناوری ساخت کالا باعث می شود که به آسانی کاربران را راضی نموده که یکی از علل نرخ بالاتر کالای ما در قیاس با دیگر کالا های موجود در بازار بکارگیری از فناوری نوین در ساخت کالا باشد.

 

دانش مسئول فروش در خصوص رقبا

یک مسئول فروش بایستی به صورت مطلوبی رقبای بی واسطه و غیر مستقیم موسسه را بشناسد. رقیبان بی واسطه معمولا به رقیبانی گفته می شود که به درستی کالای موسسه را در بسته بندی ، نرخ و نوع تسهیم در بازار عرضه می نماید. رقبای غیر مستقیم به رقیبانی گفته می شود که کالا های آن ها مصارفی مشابه با کالای موسسه دارد. برای مثال اختلاف قیمت میان نوشابه و دوغ باعث می شود که کاربران کالایی را که دارای نرخ مطلوب تری است را انتخاب کنند.

مسئول فروش بایستی به صورت مطلوبی بداند که امروزه سهم کاربران موسسه به چه میزان است؟ چنانچه کاربران دیگر از موسسه خرید نکنند چه موسسه دیگری را برای خرید برمی گزینند؟ چه عللی برای خرید کاربران از موسسه در عوض رقیبان وجود دارد؟ رقیبان امروزه چه موقعیتی دارند و

 

منبع

  • ۰۱/۰۳/۲۵
  • عباس جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی