آموزشگاه اختصاصی مدیریت کسب و کار مدیران برتر

ما در این وبلاگ قصد داریم بهترین مقالات در زمینه مدیریت کسب و کار را برای شما منتشر کنیم. همراه ما باشید

آموزشگاه اختصاصی مدیریت کسب و کار مدیران برتر

ما در این وبلاگ قصد داریم بهترین مقالات در زمینه مدیریت کسب و کار را برای شما منتشر کنیم. همراه ما باشید

آموزشگاه مدیریت، روش های مدیریت کسب و کار ، مدیریت کسب و کار، ام بی ای کسب و کار ، تفکر سیستمی در سازمان ، چطور کسب و کارمان را مدیریت کنیم؟ دکترای مدیریت کسب و کار چیست؟

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مدیریت بازرگانی

سیستم اداری در جست و جوی ارائه کلیه روش های کاربردی برای انجام عملیات با توجه به روش مدیریت و چشم اندازی مدیریتی می باشد. بنابراین یکی از مهم ترین علوم مرتبط با زندگی مردم، علم مدیریت تجارت یا بازرگانی است.

 

مدیریت بازرگانی چیست؟

به مجموعه ای از رویه های متوالی و سازمان یافته که در راستای کنترل عملیات و فعالیت های حیاتی در سازمان ها به اجرا در می آید، مدیریت بازرگانی اطلاق می شود.

مدیریت بازرگانی شامل مجموعه ای از فرآیند های سازماندهی، جهت دهی، کنترل، برنامه ریزی و علم مدیریت تجارت است.

یکی از الزامات ضروری برای افرادی که در عرصه مدیریت مشغول اشتغال هستند، برخورداری از دانش گسترده ای درباره علوم مرتبط با اقتصاد در حوزه ی حسابداری، بازاریابی و توانایی کنترل عملیات است.

 

مدیریت بازرگانی؛ از گذشته تا کنون

در قرن شانزدهم میلادی فردی به نام توماس مور انگلیسی ثابت کرد که فرآیند مدیریت وظایف در سازمان ها می تواند روند افزایش یا کاهش کارایی سازمان را در طول انجام کار تحت تاثیر قرار دهد. از نظر توماس مدیریت تجارت با کار بد زمینه را برای برخی شکست ها در سازمان مهیا می کند.

علاوه بر این، وجود راهبرد  های کنترل، برنامه ریزی و سازماندهی بر کلیه منبع هایی که در سازمان ها در چارچوب سیاست های خاص اداری تعبیه شده است و زمینه ساز دستیابی به اهداف از قبل برنامه ریزی شده می گردد، حائز اهمیت است.

توماس نشان داد که وظیفه اصلی سازمان های مدیریتی در دو بخش بازاریابی و نوآوری نمایندگی می گردد. ممکن است سازمان از منظر سازمانی دارای یک مدیر باشد. در چنین شرایطی اکثر اختیارات سازمان بر عهده ی وی قرار دارد و می تواند در همان سازمان مدیران تجاری متعددی با نقش های یکپارچه حضور داشته باشند.

در واقع ممکن است تعداد مدیران یک سازمان تجاری فراتر از صد ها نفر باشد.

 

رهبری و مدیریت بازرگانی

اگر می خواهید بدانید که  مدیریت تجارت چیست؟ و مدیریت کسب و کار چگونه است ، باید در سمت رهبری بایستید و تأثیر آن را در محیط عملکردی در سازمان روشن کنید.

مدیر کسب و کار باید بتواند بهترین کادرهای واجد شرایط را برای خدمت به منافع عمومی جذب کند تا به این صورت بهترین پاسخ را دریافت کند.

مدیریت تجارت در خصوص دستیابی به اهداف اصلی سازمان و ایجاد انگیزه برای کارکنان مجرب و دستیابی به بهترین ها کاربرد دارد. این به افزایش بهره وری سازمان کمک شایانی می کند و کارکنان را قادر می سازد تا برای رقابت در بازار سهام موجود از مشتریان بالقوه آماده گردند.

شایان ذکر است که ادارات تجاری به دنبال کاهش هزینه های تولید ، کاهش اتلاف پول در سازمان و پاسخگویی مسئولین هستند تا به این وسیله به اهداف خود در کلیه زمینه های شرکت برسند.

 

 

منبع

  • ۰۱/۰۳/۱۷
  • عباس جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی